GEMİM (Mehmet DEMİRKAPI)

Gemiler … Uzak diyarlara yolcu taşıyan, bazen hüzün bazen yük bazen de umut yollayan… Belki bizler de yaşam denizinde yol almaktayız; kâh dalgalı kâh durgun denizlerde, zaman zaman güneşli çoğu zaman da fırtınalı günlerde…
Her birimiz kendi gemimizle… Amaç, asıl limana varmak herhalde; gemi karaya oturmadan, kayalara çarpmadan, dalgalarda kaybolmadan. Ara limanlarda dinlenmek; ama bıkmadan, tükenmeden yola devam etmek…
Mehmet Demirkapı da"Gemim" adlı şiir kitabında bizi bir yolculuğa davet ediyor. Hayata dair, sevdaya dair...Kitabının kapağına da eklemiş: "Sevdanın Şiiri". Yüz doksan bir sayfalık bu şiir yolculuğunda hayatınızın, sevdanızın şiirine rastlamanız umuduyla. İyi seyirler…




İSTERDİM
İsterdim bitmesin, gün, hafta, ay ve yıllar
Bu yalnızlıkta, bu karanlıkta kalsaydım,
Kalsaydım ben düşüncelerimle baş başa
Yoo! Hayır.

Hep aynı kalmak yaraşmaz bana.
Bitsin günler, haftalar, aylar ve yıllar.
Ve insanlık sonsuzluğa dek ilerlesin...

Ve yine bir gün gelecek,
Gelecek o günler pek yakında,
Bizden sonrakiler yaptıklarımıza gülecekler...
Söyleyin arkadaşlar!
Söyleyin kardeşler!
Bu hayal gerçek olmayacak mı?

      *****

SABAH
Her sabah güneş doğarken ufukta;
İnsanlar yepyeni umutlarla,
Sarılır hayata...

      *****

YAŞAM
Meydana geldik bir kere…
Cenk olunacak elbette!
Ya yengi,
Ya yenilgi,
Kaderimiz bu bizim,
Hayat kavgasındaki...

      * * * * 

SENİ
Tozlu penceremden dışarıyı seyrediyorum.
Gözlerim dalmış, uzaklarda bir yerde ruhum,
Seni arıyorum.

Kaybetmişim yolumu, karanlık gecede.
Bitmeyen işkenceleriyle, bitmeyen gecelerde,
Seni görüyorum.

Ne zamandı bilmiyorum.
Bilinmeyen bir yerde haykırıyordu kalbim;
"Seni seviyorum."

     *****                                                                                                                                                               
DEĞİL Mİ?
Bir selam gönülden
Bir dosta, bir arkadaşa bir "insana"
Ardından uzanan elleri,
Sıkan ellerimiz değil mi?                                                                                                                                                                                                                                                 
Yürümek öylesi,
Tozlu, dikenli, çamurlu yollarda...                  
Hedefe ulaştıran bizleri,
Ayaklarımız değil mi?
                                                                                                                                           
İlk bakışın ardında,
Heyecanlandıran, ılık ılık
Damarlarımıza dolan sıcaklık,
Aşk değil mi?

Otururken bir masada,

Ya da yürürken yolda,
Karşına çıkan sevgiliyi
Gören gözlerimiz değil mi?

Sarmak öylesi, sımsıkı

İlk gecende sevgiliyi,
Sevgiyle saran,
Kollarımız değil mi?

Konuşmak bazen,

Kızgın ve hiddetli,
Kıran kalpleri,
Dilimiz değil mi?

Çok eskiden bugüne,
Geçen günlerde, aylarda ve senelerde,
Bazen acı, bazen tatlı,
Biten bir ömür değil mi?

Hiç görünmeden gelen,
Sessiz ve habersiz
Yolda, yatakta, işte,
Ayıran ölüm değil mi?                                                                                                                   
Ben derim ki sana,
Zulmetme insana,
Nasılsa gelecek başa,
Bir gün gireceğiz biz de, kara toprağa...
                                                                                                            
Her nasılsa, yaşarız biz de,
Bilmezsiniz çoğunuz, nerde
Gelin siz de katılın bize
Kuralım yarınları, sevgi ile...
Yaşayalım hep birlikte...
Mutluluk veren de bu değil mi?                                                                                                              
* * * * *

SEN    
Sabah güneşi kadar saf ve temiz,
Öğlen güneşi kadar sıcak ve yakıcı,
Akşam güneşi kadar da güzel ve büyüleyicisin...                                                                                                    
* * * * *

HASRET
Ben mi geleyim sana?
Sen mi gelesin bana?
Yollar uzak,
Yakınlaşsana.
Yıllar geçiyor,
Çabuk olsana...                                                                                                                                                   
* * * * *

YAŞAMAK
Nerde bir çirkinlik görsem,
Gözüm takılır, kınarım.
Nerde bir güzellik görsem,
Gözüm takılır, bakarım.
Ben her anı, anında yaşarım...                                                                                                                                      
  * * * * *

ÇANKAYA
Çankaya,
Yıl yetmişli yıllar...
Ve seksenlerin başları...
"Nasıl geçti habersiz"
"Aşkın kanununu yazsam yeniden"
Parçaları çalıyor.
Duraktayım.
Çankaya otobüs durağında,
Durak, aynı durak...
Şarkılar aynı,
Ben aynı ben!
Duraktakiler farklı.
Yirmi beş yıl geçti aradan...
Kimler geldi, kimler geçti?
Dünyada olanlar yok!
Olmayanlar durakta şimdi.                           
    ▬      ▬      ▬                                         

Bu Haftaki Tercihleriniz

BİR ÖMÜR BÖYLE GEÇTİ (Faruk Nafiz ÇAMLIBEL)

KAPLUMBAĞA TERBİYECİSİ (Emre CANER)

YALNIZLIK PAYLAŞILIR (Halil CİBRAN)

DEDE KORKUT HİKAYELERİ

ADSIZ ÜLKE (Alain-FOURNİER)