SHERLOCK HOLMES (Sir Arthur Conan DOYLE)

Ünlü polisiye yazarı: Sir Arthur Conan Doyle
Dünyanın en ünlü dedektifi: Sherlock Holmes
Kitaba adını veren hikaye: Kızıl Saçlılar Kulübü
ve diğer hikayeler...
Macera, heyecan, çözüm bekleyen olaylar...
Gözlem gücü, dikkat, zeka...
Heyecan dolu sayfalar sizi bekliyor.

“Tam olarak aradığım kişi sizsiniz. Milyonlarca insanın yaşadığı Londra’da böyle bir insanın olacağını biliyordum ama asıl zorluk bu kişiyi bulmaktı. Sizi bulduğum için gerçekten çok şanslıyım. (Böcek Avcısı)”


                                               * * * * *

“Basit tuzağımızı kurduğumuzda saat gece yarısına doğru on bire geliyordu. Hopkins, kulübenin kapısını açık bırakmaktan yanaydı ama Holmes, bunun kuşku uyandırmaktan başka bir işe yaramayacağını söyledi. (Kara Peter)”

                                               * * * * *

“Hadi, dedi Holmes gülümseyerek. Hepimiz yaşayarak öğreniyoruz sonuçta. Senin bu olayda akılda tutman gereken şey, başka bir seçeneğin varlığını görmezden gelmen oldu. Genç Neligan’ı olayların odağına o kadar çok yerleştirdin ki, Patrick Carey’in gerçek katilini bulmak için en küçük çaba bile göstermedin. (Kara Peter)”

                                               * * * * *

“İlgilendiği olay üzerinde her zaman çok fazla yoğunlaşan ve bütün dikkatini buraya yönelten Holmes, bu nedenle ilgisini dağıtacak bütün diğer konulara oldukça mesafeli davranırdı. (Bisikletli Takip)”

                                               * * * * *

“İnsan, tehlike karşısında heyecanlanır doğal olarak; bunun aksini düşünmek cesaretten çok aptallıktır, bilirsin. (Son Olay)”


                                               * * * * *

“ ‘Bu miktarın sadece başlangıç olduğunu bilmenizi isterim. Buna ek olarak genel kârdan yüzde bir hisse de alacaksınız. Şu kadarını söylemek isterim ki, bu sizin maaşınızdan bile daha büyük bir rakama denk gelecektir.’
‘İyi de Bay Pinner, ben hırdavat işinden hiç anlamam ki?’
‘Ne önemi var… Mühim olan rakamların dilinden anlamak zaten!’ (Borsa Kâtibi)”

                                               * * * * *

“ ‘Çok esrarengiz’ dedim. ‘Sence ne anlama geliyor?’
‘Henüz elimde bir bilgi yok. Elinde bilgi olmadan bir teori üretmek büyük bir hata olur. İnsan teorileri gerçeklere uyduracağına, farkında olmadan gerçekleri teorilere uydurmaya çalışır.’ (Bohemya’da Skandal)”

                                               * * * * *

“Başkalarından daha çok aptal olduğumu sanmıyorum aslında, ama ne zaman Sherlock Holmes’la birlikte bir işe kalkışsam kendimi yeteneksiz hissetmişimdir. Bu davada da aynısı oldu; onun duyduklarını ben de duymuştum, gördüklerini ben de görmüştüm, ama sözlerinden anladığım kadarıyla, o sadece olanları değil, olacakları da görmüştü. Oysa benim gözümde bütün mesele karmaşıklığını ve garipliğini hâlâ koruyordu. (Kızıl Saçlılar Kulübü)”

                                               * * * * *

“ ‘Gelmen çok iyi oldu Watson’ dedi. ‘Yanımda, sonuna kadar güvenebileceğim biri olması benim için çok önemli. Çünkü cinayet yerinden yardım umduğum kişiler ya bu işin ehli olmuyor, ya da çokbilmiş geçiniyorlar.’ (Boscombe Vadisi’nin Esrarı)”
                                          ▬    ▬      ▬
İlginizi çekebilir:
1.Arsen Lüpen - Maurice Leblanc
2.Sherlock Holmes Gibi Düşünmek - Daniel Smith
3.Üç Çatılı Ev - Sir Arthur Conan Doyle

Bu Haftaki Tercihleriniz

BİR ÖMÜR BÖYLE GEÇTİ (Faruk Nafiz ÇAMLIBEL)

kitap performans ödevi

DEDE KORKUT HİKAYELERİ

ELA GÖZLÜ PARS CELİLE (Osman BALCIGİL)

YALNIZLIK PAYLAŞILIR (Halil CİBRAN)