DOL KARABAKIR DOL (Bedri Rahmi EYUBOĞLU)

“Karadutum, çatal karam, çingenem…”, “Önde zeytin ağaçları arkasında yâr…”

BedriRahmi Eyüboğlu’nu özellikle bu dizelerle başlayan “Karadut” ve “Sitem” şiirleriyle tanıyordum. Her ikisi de samimi bulduğum, günlük bir kareyi hoş bir tınıyla anlatan şiirler olmuştur benim için. Her gün gördüğümüz kişiler, başımızdan geçen olaylar belki de komşumuzun anlattığı hikâyeler… Bu kadar mı bizden, bu kadar mı içten… 
Günlük yaşamınızın “sıradan” dediğiniz olaylarını farklı bir bakış açısıyla zenginleştirmek istiyorsanız Bedri Rahmi’den “Dol Karabakır Dol”.



Kitap bölümlerden oluşuyor ve her bölümde pek çok şiir var. Dolu dolu, keyifli, dönüp dönüp okunabilecek hoş bir şiir kitabı.

Geçti Gider

Bulut yağmurunu yağdı geçti
Deniz dalgaların serdi gider
Ömrüm gözlerime değdi geçti
Ömrüm vaitleri verdi gider

Toprak bir sadaka verilmiş durur
Gökler davul gibi gerilmiş durur
Yollar yüzükoyun serilmiş gider

Serin yıldızlarla çevrilmiş içim
Yine serden geçip devrilmiş içim
Devrilmiş göklere boşanır gider  

Gurbet çırılçıplak bahçemde durur
Mevsimler giyinir kuşanır gider. 
            
* * * * *

Susadım

Susadım
Üç tane elma soydular üç tane portakal
Nafile
Bir bardak suyun yerini tutmadı
Acıktım
Kuş sütü, kuru üzüm getirdiler
Nafile
Bir çimdik somunun yerini tutmadı.
Seni düşündüm kadınım şükrederek
Su gibi aziz olasın her daim
Ekmek gibi mübarek.

* * * * *







* * * * *
Gitti Gider

            Gönül!
Kararın bulurum
Ten yıpranır elden gider
Üstüne kilit vururum
Kul köle kurban olurum.
Can çekişir elden gider
İki gözüm iki çeşme
Düşerim canın peşine
Yâr tükenir elden gider.

* * * * *
Tuz

Bir yanım şeker
Bir yanım tuz
Tuzdan yanayım.

Bir yanım toprak
Bir yanım deniz
Denizden yanayım.

Bir yanım ben
Bir yanım sen
Senden yanayım.

* * * * *

Selâm ile Haram

Biz dünyadan gider olduk
Kalanlara selâm olsun
Ama hep böyle gidecekse bu dünya
Kalanlara haram olsun.

* * * * *
Yaşamak

Kimi eskidiği için yaşar
Kimi yaşadıkça eskir
Ne tohumda keramet
Ne toprakta
Ne başakta
Marifet yaşamakta.

                                  ▬    ▬      ▬

Bu Haftaki Tercihleriniz

BİR ÖMÜR BÖYLE GEÇTİ (Faruk Nafiz ÇAMLIBEL)

KAPLUMBAĞA TERBİYECİSİ (Emre CANER)

YEŞİL MÜREKKEP (Osman BALCIGİL)

SANATIN GEREKLİLİĞİ (Ernst FISCHER)

DEDE KORKUT HİKAYELERİ